16 de setembre 2008

16/09/08 Lapazarra (1785m)

16/09/08 Desprès de quasi dos mesos treballant sense parar, per fi vaig poder fer una excursió. Per sort el dia a sortit esplèndid, i he agafat el cotxe i en direcció a Belagua, concretament volia anar al coll de Erraitze, però la sorpresa va ser important quan vaig trobar la carretera tancada. Llavors vaig improvisar i despres de mirar els mapes, vaig decidir pujar al Lapazarra (1785m), una muntanya que esta eclipsada per les que te al voltant, com l´Anie, el Txamantxoia, Lakartxela...
Vaig aparcar el cotxe en una àrea de esbarjo anomenada Mata de Haya.

S´agafa un sender marcat amb les ratlles vermella i blava, un sender que passa primer per un pinar,

seguidament es passa per un camp de falgueres on ja es veia al fons l´objectiu, el Lapazarra.

El camí passa per un riu completament sec, ara el camí estarà marcat fins al final amb fites de pedres.


Aquest es el Lapazarra.


El camí començar a pujar, per un sender empedrat, a ma dreta hi ha una pedrera.


I finalment el camí desemboca en una amplia canal que va a parar al coll de Larreria.


Un cop al coll, tan sols queda girar en direcció oest i pujar fins a la cima.


Des de la cima es veu una meravellosa panoràmica.




1 comentari:

Anònim ha dit...

Hola Ignasi, finalment inauguro el teu blog! Quina empenta que tens amb això de fer muntanyes: jo estic més apalancat que una que un friend en una esquerda...