20 de novembre 2008

20/11/2008 Baigura (1477m)

20/11/08 Avui, per celebrar l´aniversari de la mort d´en "Patxi", me donat el gust de fer una excursió. Direcció, Navarra, i al final he decidit pujar al Baigura, una muntanya que ja havia intentat anteriorment però que em vaig perdre i no la vaig fer.
He anat fins al poble d´Azparren, que esta als peus del pantàItoiz. D´allà surt una pista, que anteriorment s´utilitzava per anar a Abaurregaina.

Al principi es tracta de pujar per una amplia pista de terra, i en mitja hora s´arriba a una bifurcació, agafo la que va per la ma dreta, deixant a la dreta la reixa.

El camí puja ara enmig d´una gran fageda, on la tardor esta en el seu màxim esplendor.

Al rato, arribo a un gran coll verdós, i m´enfilo a ma dreta.

En direcció a un pinar, al final es començar a copsar el cim.

Sortint del pinar arribo, a una zona de petits arbustos, m´encamino directament a la cima rocosa del Baigura.

Ja arribo, i fot bastant de vent.

Un servidor a la cima.

La bústia.

Al fons els Pirineus nevats.