19 d’abril 2009

16/04/2009 Taga (2035m)

16/04/09 El Taga es una de les muntanyes que tenia senyalades com a "maleïdes", i no per la seva dificultat, que no la te, sinó perquè de petit, quan anava amb el cau de campaments s´em va resistir un parell de cops, i això de petit et marca (almenys a mi).
Doncs el passat dijous vaig tenir la oportunitat de pujar en aquest bell cim. Vaig sortir de Donosti en direcció Girona, i com que veia que no hi arribava, s´hem van creuar els cables i vaig desviar me en direcció a Ogassa, on vaig "mal dormir" al cotxe. I sobre les 5:30 del matí, vaig fer via fins a Sant Martí d´Ogassa, tot just a 6 km d´Ogassa per la pista que va a Ribes de Fresser.
Encara era negra nit, però amb l´ajuda d´un frontal vaig començar a pujar cap al Taga.

Del costat de la església surt una pista ben senyalitzada.

En uns quinze minuts s´arriba a la Font del Freixe, on vaig carregar aigua.

El camí estava mig nevat al principi.

Mica en mica que m´acostava a la Portella d´Ogassa, s´anava aclarint.

Un cop a la Portella, em va rebre la forta ventisca.

Espectacular!!

Ja es veu la gran creu del Taga al fons.

A punt d´arribar al cim.


Igual no es pot apreciar però el vent que feia era tremendo, un cop feta la foto de rigor m´en vaig anar, del mal que em feia la cara.

Ja baixant, es pot veure la Portella d´Ogassa.

Al fons la Portella.

Ben nevat.

De tornada a la Font del Freixe.

Església de Sant Martí d´Ogassa.

Vista del Taga des de Sant Martí.















1 comentari:

Maurici ha dit...

El Taga, el Taga, pots comptar... però si fins i tot aquesta l'he pujada jo!!!

Vagi bé!