21 de juny 2009

21/06/2009 Ruta circular per el circo de Arantza

21/06/09 Uff! necessitava desconnectar, i fer una excursioneta per la muntanya, i previ pagament del permis ( en aquest cas, netejar totes les finestres de la casa) he pogut anar a caminar una mica.
L´objectiu era fer una excursió circular per les crestes que envolten Arantza, incloent els cims Mendieder (1071m) i Ekaitza (1046m).
De la part baixa del poble, on hi ha un aparcament per als cotxes, s´agafa un carreró que puja pel costat de l´escola.

Es segueix pujant cap a la part alta del poble fins arribar a una bifurcació on hi ha una creu, agafar el camí de la dreta que porta cap al cementiri.

Un cop al cementiri cal agafar un camí que s´endinsa en el bosc.

Seguint el camí flanquejat per unes alambrades, es pujar fins arribar a un clar.

Es troba una altra bifurcació, s´agafa el de la dreta que va pujant entre els roures.

Al final d´aquest tram s´arriba a un coll, des d´on ja es veu el Mendaur i el Mendieder, emboirats.

Ara toca seguir la carena.

A mig camí apareix un pal senyalitzant el camí que va a Arantza i el que va al Mendaur, segueixo recte cap amunt.

Fauna de la zona.

Segueix el tema emboirat.

A les dues hores de camí arribo al coll de Bustitza (931m), que separa els cims del Mendaur del Mendieder. Hi ha un menhir.

Per arribar al Mendieder s´ha d´anar directament, em giro i es veu el coll amb el Mendaur.

Ja es veu el cim.

En el cim.

Del Mendieder es veu la carena que haig de seguir fins a l´Ekaitza.

El Mendaur i el seu embals mig buit.

Ben a prop del Ekaitza es veu el recorregut des de el coll de Bustitza.