15 de novembre 2010

15/11/2010 Beloki (1271m) i Tturtturre (1282m), gaudint de la Sierra d´Aralar

15/11/10 Desprès de dos mesos d´inactivitat, he tingut la posibilitat de fer una excursioneta bastant chula i senzilla (ja que el meu estat físic no es gaire fort). El lloc escollit ha estat la magnifica Serra d´Aralar, que ademes a la tardor augmenta la seva bellesa natural.
Per pujar al Beloki, he agafat la carretera que surt de Lekunberri en direcció a San Miguel de Aralar, i a uns metres abans d´arribar al km 10, aparco el cotxe i agafo una pista, primer atravessant una porta metalica.

Aquesta pista es utilitzada pels pastors, per anar cap a les bordes d´Eztzantza.
Passo per un pal indicador

Al final, la pista arriba al coll d´Atakaxar, on estan les bordes d´Etzantza (al fons de la foto).

Just davant queda el Beloki.

Pujant per la suau pendent, darrera queden les bordes.

Arribo al coll, i nomes queda deixar el sender, i pujar directe per l´herba cap al cim.


Ja veig el cim.

Detall de la bústia cimera.

Foto oficial d´un servidor al Beloki.

Una foto panoràmica

Ara el pròxim objectiu es el Tturtturre, que es la muntanya punxeguda que tinc davant.

Com que no veig un camí clar, doncs vaig en línia recta, i sense cap problema arribo als peus de la muntanya.



I es tracta de pujar directament.

I amb poca estona, ja veig el cim.

La bústia, amb les Malloas darrere


Foto cimera.

Vistes de les Malloas, espectacular.

Ja de tornada, es poden admirar els colors de la tardor.

En les campes, les pottokes son les reines.

I lo que va començar amb un temps gris, vaig passar al sol , i vaig acabar baixant amb aiguaneu.


























2 comentaris:

Maurici ha dit...

Quins paisatges més bonics, xaval! Jo, de moment, vaig fent alguna excursioneta per Collserola per posar-me en forma per pujar l'Aconcagua, jojojo...

Salut!

xabierandueza-berriozar ha dit...

Aupa Mateu.Has realizado una de las clásicas excursiones que hacemos los montañeros de aquí.
Aunque terminaste lloviendo,pudiste disfrutar mucho.
Que sigas así y te recuperes pronto de lo que dices.Un saludo.