08 de juliol 2011

06/07/2011 Bunaniarri (781m) i Zaria (635m), un breu passeig per la Sierra de Igoin

06/07/11 Tenia un parellhores lliures, i vaig decidir fer una petita excursió prop de casa, tenia anotades els cims del Bunaniarri i Zaria, que encara que no són gaire destacables, be que valien una visita, i a més són cims inclosos dintre del Cataleg de muntanyesEuskal Herria.




Aixi que vaig agafar el cotxe, i en vint minuts em vaig presentar al collUzpudu, en la carretera que va d´Oiartzun a Artikutza.




Segueixo un sender molt evident, que primer puja un turonet, al fons es veu el Bunaniarri.

Miro enrera, i veig el collUzpudu i el Zaria al fons.






Pal indicador en el coll de Kausoro.



En el coll hi ha un cromlech, i poc despres dalt d´un turó, es troba un altre.



A partir d´aqui la pujada s´inclina força.



Arribo al cim, on hi ha un vertex geodesic i una bustia.



Bonica bustia en forma de timbal.



Foto cimera de rigor.





En condicions normals hi haurien unes bones vistes, però el mal temps, nomès em deixa veure Hondarribia i la seva badia.



I entre la boira es divisa Aiako Harriak.



Començo a baixar entre la boira.



I torno al collUzpudu.



Segueixo per un camí herbós, molt suau.



Mirant enrere al fons el Bunianarri.



Em trobo als habitants de la zona.



Miro cap a Donosti, i sembla que esta caient una bona.



I finalment arribo al cim de Zaria, un cim força lleig, amb una caseta que te una antena, un vertex i un parell de busties.



Detall de la bustia.




1 comentari:

Anònim ha dit...

quina sort tenir tot aixó prop de casa!