19 d’abril 2010

18/04/2010 Abartan (1095m), un volt pèl Baztan

18/04/10 Despres d´un tempsinactivitat, he trobat una finestra per poder anar a la muntanya, i com que ultimament no estic en molt bona forma he decidit fer una excursió sense gaires complicacions, i que millor que anar a la verda comarca del Baztan. Feia un temps que tenia en ment pujar al Abartan (1095m), aixi que dit i fet.
Deixant el cotxe al poble de Berroeta, s´ha d´anar pujant carrer amunt fins arribar a les afores.

On em despedia aquest cabró.

En aquesta primera bifurcació s´ha d´agafar el de la dreta.

Em trobo un cartell que indica el PR1 en direcció al coll de Urlegi o Elorregi.

S´ha d´anar pujant per aquest camí.

Fins arribar a una borda rodejadaarbres, la qual haig de rodejar i seguir el camí que em portara a una pista.

Al rato ja veig on esta el Urlegi (927m), i decideixo tirar pel dret.

S´ha d´atravessar una zona rocosa.

Fins arribar facilment a la cima

Des de l´Urlegi ja veig claramentAbartan.


Baixo al coll de Urlegi, i seguidament eal collElorregikolepoa que separa el Urdintz i l´Abartan, on hi ha un cartell indicador.

Ara toca seguir el sender, borejant la muntanya

Em sento observat

Ja tinc a la vista el cim del Abartan.

Des del cim hi han molt bones vistes, com el Saioa.


Un servidor al cim.

Detall.

Ara al tornar enrerre, em trobo amb un que va tenir tanta sort.

Baixant, ja es pot veure el collon vinc, el Urdintz (952m), l´ultim del dia.




Urdintz (952m)

Foto de rigor ambAbartan de testimoni al darrera.


























2 comentaris:

xabierandueza-berriozar ha dit...

Aupa Mateu.Ya hacía tiempo que no veía nada tuyo.El Abartán,bonita montaña con el día que pillaste.Cuando estes en forma que dices que no estás,sigue hasta el Saioa.Un saludo.

Unknown ha dit...

Gracias Xabier, no creas que no o pense, ya que es una ruta muy atractiva esa del Saioa.