14 de novembre 2007

11/11/07 Ireber (1202m)

11/11/07 El Ireber esta situat dintre de la vall de Basaburua, una zona bastant amagada de prats verds i de muntanyes modestes en quant a alçada es refereix, i majoritariament son cobertes d´arbres. Per a fer aquesta excursió, he decidit iniciar- la des de el poble de Arrarats, que esta al final d´una carretera comarcal, que surt de la carretera que enllaça el poble de Latasa i el de Lantz.

Doncs començo agafant una pista asfaltada que surt a ma esquerra de l´església. Es una pista que va pujant, passant pel costat de 2 caserios a ma dreta, i que esta rodejat de faigs i castanyers. Hi ha moments en que la pista s´empina bastant, i a la mitja hora, deixant a la dreta unes petites cascades, s´arriba a les campes de Otsola, un extensa i preciosa llanura verda, on hi ha un pal senyalitzador.

A partir d´aquí agafo el sender Gr12 marcat amb les franjes blanques i vermelles que va en direcció oest a traves del prat. Al final d´aquest, i desprès de traspassar una porta metal ica, m´endinso en una gran fageda, el camí puja i a l´estona arribo a una reixa, que al traspasar-la em deixar als peus del Ireber.

Ara nomès em queda pujar per la carena, fins arribar al cim d´aquesta muntanya rocosa.

Des de la cima es veuen unes vistes magnifiques per tots costats, com aquesta de la Serra d´Aralar.