14 de novembre 2007

10/11/07 Lekanda (1302m)

10/11/07 El Lekanda es la cota mes alta del Massis karstic de Itxina, que esta enclavat dintre del Parc Natural del Gorbeia. Per a realitzar aquesta excursió he agafat com a punt de partida la Ermita de San Justo, que esta situada a 4 quilometres del poble de Zeanuri, i a la que s´arriba a traves de la carretera comarcal Bi-4523. La ruta comença agafant el cami que surt despres d´una barrera de fusta i que puja directament a traves d´un pinar,

i a la mitja hora arribo a la base del Zanburu (769m), i seguidament agafo el cami que va per l´esquerra rodejant el Zanburu. Als 10 minuts s´arriba a una altre barrera de fusta on hi ha un cartell del Parc Natural del Gorbeia. Passo la barrera, i segueixo el cami que puja a traves d´un bosc de xipresos.

Despres de pujar una bona estona arribo a la pista que ve del Pagomakurre, pista que em porta directament a les Campes d´Arraba, on ignorant el sender que va al Gorbeia, giro a la dreta, directe a la muralla de Itxina,

i un cop alli es puja entre les roques fins arribar al Pas de Arrabatxu. Ara segueixo a ma dreta les marques i fites, i avançant entre faigs i karsts,

s´arriba finalment a la cima rocosa del Lekanda.