03 de febrer 2009

03/02/2009 Sierra de Garobel/Salvada

03/02/09 Desprès de tres mesos de "sequia", he trobat una escletxa de "bon" temps, i he anat a pujar a la Sierra de Garobel/Salvada, una zona preciosa que que m´ha deixat impressionat per la seva bellesa. Aquesta serra separa les províncies de Alava, Biscaia i Burgos, i es característica perquè separa la meseta superior amb uns murs de roca impressionants.
excursió comença al petit poble de Madaria, d´on surt una pista que estava molt fangosa,

que porta fins a una petita explanada i ja tenim davant el Ungino, amb forma de proa de vaixell i a la dreta l´Eskutxi.

Ara el camí comença a pujar amb una forta inclinació.



Al poc que em vaig apropant a la paret, es pot veure clarament un forat que se l´anomena "Ojo del Ungino"



El camí es desvia a ma esquerra i bordejant la muralla en direcció al Portillo de Atatxa.



Arribant al Portillo de Atatxa, un dels pocs passos naturals que hi han.



Un cop passat el portillo em trobo davant l´Ungino.




Abans d´arribar al cim es pot veure la cara interior del Ojo del Ungino.



En la cima del Ungino


La bústia


Un cop surto del Ungino, em trobo amb una cova, on es van trobar vestigis neolítics.


Ara vaig pujant cap al Eskutxi, mirant enrere es pot veure en primer terme l´Ungino i al fons el Tologorri.




Al cap d´una estona s´arriba a un vèrtex geodèsic, encara que aquest no es la cima sinó el vèrtex que es pot veure al fons de la imatge.



La meseta ofereix una imatge preciosa i solitària.


Arribant a la cota mes alta de la serra.


En la cima