25 de novembre 2012

24/11/2012 Arastortzekogaña (813m) i Peñas de Intzartzu (811m), l´extrem occidental d´Aralar

24/11/12 Avui era un dia que semblava que seria un desastre, ja que la primera intenció era pujar al Txindoki, però un cop arribat a Larraitz ( des d´on comença l´excursió), feia tant de vent que era quasi impossible sortir del cotxe, i vaig decidir provar de pujar a una altra muntanya, l´Arastortzekogaña i les peñas de Intzautzu, i va anar be la cosa.


Vista de les Peñas de Intzartzu des del poble d´Ataun.



D´Ataun es pujar per la carretera que va en direcció al cementiri, i un cop passat arribar fins a un desvio que indicar Cova de Troskaeta.


Cal seguir la pista de l´esquerre.

La pista va pujant, passant per un caserio.
Al arribar a un altre confluència, seguir a la dreta.

El Txindoki em va vigilant.

Passo per la font d´Errekarte.
Un cop arribat al coll d´Errekarte el camí va bordejant l´Arastortzekogaña.
Finalment arribo a un coll, on hi han varius caserios, tinc el primer objectiu davant meu.

Cal afrontar una dura pujada, sense un camí clar.


La pendent es pot veure que es molt pronunciada, Txindoki de fons.


Arribo a la part cimera, el vent que fa es tremendu.


Foto cimera

Bústia del Arastortzekogaña.

Panoràmica del Txindoki, i part del Aralar.

Ara em dirigeixo a Intzartzu, per la carena.
Es una carena que sembla bastant aerea, però amb compte es molt divertida i bonica.


Ultim tram per arribar al cim.
Ja tinc la bústia a la ma.

Bústia del Intzartzu

Foto cimera de rigor.

Vista del camí recoorregut, al fond l´Arastortxzekogaña.